top of page

Све у своје време

У Великој дворани Коларчеве задужбине, 13. фебруара 2019. године, биће промовисан ауторски компакт диск Немање Богуновића, на коме се овај уметник појављује и као композитор и као извођач.

Колико има нумера и на диску и у ком временском периоду су настајале?

На новом албуму се налази дванаест композиција. Већина је написана у протеклих пар година, али има и оних на којима сам почео да радим још пре петнаест година. Зато и сматрам да ми је овај албум највеће достигнуће у каријери до сада, јер представља рефлексију читаве једне животне доби.

Инспиришете се музиком различитих култура. Шта је то што Вас њима прво привуче?

Мој лични утисак је да ме, пре свега, инспиришу људи и догађаји, мада сам свестан да се у мојој музици могу чути и утицаји разних музичких праваца. То је можда и због чињенице да сам живео у различитим поднебљима, а понекад и свесно желим да се опробам у одређеном правцу, као нпр. када циљано желим да напишем српско коло, бразилски плес или аргентински танго.

Да ли сте имали неку замишљену идеју у драматургији редоследа нумера на компакт диску?Апсолутно. Редослед композиција је нешто чему увек приступам студиозно. Тада не узимам у обзир само карактер композиције, већ водим рачуна и о тоналитетима у којима су писане.

На диску наступате са квинтетом. Одабрали сте најбоље домаће уметнике.

Заиста имам велику привилегију да наступам са тако сјајним музичарима. То ми причињава посебно задовољство. Квинтет „Strings Attached“ чине: виолинисти Јован Богосављевић и Душан Панајотовић, виолиста Урош Бобић, виолончелиста Немања Станковић и контрабасиста Љубинко Лазић.

Шта је било пресудно да направите такав избор извођача?

Већ годинама се носим мишљу да пишем музику за гитару и гудаче. Ми смо се спонтано окупили за потребе прошлог концерта у Коларчевој задужбини и вероватно се нико од нас није носио мишљу да ће то да прерасте у овако сјајну сарадњу, као и да ће се тако брзо овековечити заједничким албумом.Такође са поносом желим да истакнем да ми сигурно не бисмо овако звучали да није мајсторских аранжмана нашег драгог колеге, пијанисте Бојана Младеновића. Он је, ако могу тако да кажем, седми члан нашег секстета.

Како су на почетку реаговали на Вашу музику?

Музика се свима веома допада и сви са нестрпљењем очекују будуће наступе, што мени као аутору свакако предсавља велики комплимент.

Колико су себе професионално унели у осмишљавању интерпретације?

Унели су мале тајне великих мајстора и тиме овом албуму дали једну додатну димензију.

Како успешан соло гитариста постане композитор?

У једном моменту сам приметио да ме само извођење туђих дела не испуњава у потпуности, па сам осетио потребу да се изразим и кроз свој стваралачки језик. Када не компонујем тада пишем аранжмане, што ме такође испуњава, јер сматрам да на тај начин дајем допринос гитаристичком репертоару.

Како бисте дефинисали Вас стваралачки језик?

Музику коју пишем слушаоци неретко називају филмском. Мени је то драго да чујем и надам се да ће у будућности неке од ових мелодија заживети и на филмском платну.

Да ли је компоновање, по Вама, интуитивни или мисаони процес?

Свакако у почетку треба бити и интуитиван, али без мисаоног и студиозног приступа бојим се да нема добре композиције.

Да ли музику одмах записујете или је прво „чувате у прстима“?

Ту заиста нема правила. Разликује се од случаја до случаја, мада када осетим да је нешто заиста добро то одмах и запишем. Тако је, рецимо, настао „Сусрет”.

Да ли је композитор Богуновић спреман да своја дела препусти другим извођачима?

Са великим задовољством. Спремност других да изводе вашу музику би требало да представља велико признање сваком композитору.

Колико је Богуновићу комплексно да интерпретира Богуновића?

Заправо, нема ништа лакше. Ту сам потпуно свој на своме.

За неке од нумера урадили сте и видео спотове. Та пракса, када је уметничка музика у питању, није честа код нас. Које су то песме и зашто сте се за то определили?

За овај албум који има дванаест композиција планирамо да снимимо шест спотова. То је свакако више од уобичајене праксе. Снимаћемо у Београду, Паризу, Фиренци, Истанбулу и Дубровнику.Ми смо новонастали састав и на овај начин желимо да нас упозна и она публика која нас до сада није познавала. Свесни смо да живимо у времену у ком се музика и гледа, а не само слуша. Ипак, видео материјале које снимимо не доживљавамо као маркетиншко средство, већ се трудимо да и ти спотови сами по себи буду уметничка дела.

(Комплетан текст у штампаној верзији ревије)

Поклон ЦД
Награда Музика Класика
Фестивал
Музика Класика Light
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Black YouTube Icon
bottom of page