top of page

Привилегија је бити део различитих култура

Јон Чу Џонг почела је да свира виолину са пет година. Са девет година, освојила је прву награду на Националном студентском музичком такмичењу у Кореји. Након што је дипломирала на Средњој уметничкој школи у Сеулу, примљена је на Универзитет Јонсеи. Наставила је да развија своју музичку естетику, филозофију и страст према виолини похађајући разне мајсторске радионице широм света. Докторску титулу музичке уметности добила је на Конзерваторијуму Чајковски у Москви (Русија), где је студиралау класи професора Сергеја Кравченка. Освојила је прву награду на Интернационалном музичком такмичењу ,,Музика и Земља,, у Софији (Бугарска) 2001.године. Наступала је у Француској, Русији, Грчкој, Пољској, Италији, Аустрији, Кореји, Сједињеним Америчким Државама, Немачкој, Бугарској, Хрватској и Босни и Херцеговини. Са италијанским симфонијским оркестром ,,Mitteleuropa,, извела је ,,Концерт за виолину и оркестар,, Чајковског у Бањалуци и Сарајеву 2014. године, за који је добила одличне критике. Ванредни је професор виолине на Музичкој академији Универзитета у Сарајеву. На фестивалу ,,Convivium Musicum,, наступила је у оквиру Бањалучког трија, уз Марију Пилиповић (флаута) и Биљану Јашић Радовановић (клавир).

Какви су Ваши утисци после сјајног наступа? Да ли сте очекивали овакву реакцију публике и на који начин доживљавате интеракцију са њом? Након концерта осећам да је фестивал веома професионално и успешно организован, као и да је крагујевачка публика веома ентузијастична и укључена. Галерија у којој смо свирале је дивно место за рад, са интимном и топлом атмосфером. За извођача је веома важно да за време концерта и после извођења добије повратну информацију, што се и догодило. Имале смо велику подршку све време. Због тога, са задовољством могу рећи да је овај концерт био веома пријатано искуство.

Члан сте Бањалучког трија. На чију иницијативу је ансамбл настао? Пре неколико година одржала сам концерт у Бања Луци, где сам упознала Биљану. Мислила сам да је добар музичар, веома професионална, а истовремено и срдачна. После тога, наступале смо заједно као трио у Бања Луци, а затим смо наставиле са концертирањем.

Ванредни сте професор на Музичкој академији у Сарајеву. Шта Вас је навело да се из далеке Јужне Кореје запутите ка Русији, а затим и Балкану? Како су на Вас утицале културолошке и социолошке разлике? Када сам била студент учествовала сам на једном мастер класу у Португалу. Тамо сам упознала професора Сергеја Кравченка, који је познат као један од највећих виолинских педагога на свету.Његова дубоко разумевање и знање о музици, као и сјајна уметничка визија, били су, наравно, веома импресивни. Имала сам велику жељу да научим много од њега. Била сам веома срећна када ми је пружио шансу да студирам у Москви. Као што знамо, руски културни идентитет је веома цењен, а њихова традиција је невероватна! Московски конзерваторијум је једна од најважнијих и најцењенијих образовних институција на свету. Њихов образивни систем је веома организован, а ја сам имала среће да упознам сјајне професоре, озбиљне студенте, веома добре музичаре. Било је и много незаборавних концерата. У Русији култура има великог утицаја на друштвени живот, и у тој атмосфери сам научила како један музичар треба да живи. Након завршетка докторских студија у Русији, започела сам професорску каријеру на Музичкој академији у Сарајеву. Учећи друге, имала сам веома различитих и драгоцених искустава, а истовремно сам и много тога научила. Посебно о људима и начину на који они доживљавају музику. Сарајлије су веома интелигентни, талентовани и отворени људи. Када сам се доселила, била сам импресионирана како се музика природно воли и разуме. То ме је учинило радосном.Такође, схватила сам како овде свака култура има сопствени карактер који се одражава на музику. Сматрам да је била привилегија живети и радити исти посао у три различите културне средине попут Кореје, Русије и Босне. Много сам размишљала о томе које је наше индивидуално и социјално размишљање о музици, те су ме сва ова искуства учинила флексибилнијом и отворенијом по питању разлика.

Наступали сте на многим значајним фестивалима, такмичењима и манифестацијама широм света.На који начин се припремате за извођење? Мислим да публика жели да чује концерт како би добила духовну енергију. Извођач сакупља енергију до концерта самодисциплином. Вежбање представља прављење малих корака, све док не осетимо напредак у сопственој души. Тешко је објаснити у неколико речи… Због тога извођачи морају увек да одржавају добар баланс, како би имали добру концентрацију током извођења.

Где проналазите инспирацију? Ко Вам је узор сада, а ко Вам је био у детињству? Инспирација се налази свуда. Ако размишљате о музици, стално је можете наћи било где. Читање књига је веома корисно за проналазак инспирације.Можемо добити много снаге од лепих речи, хуманости и природе. Можемо се инспирисати другим уметностима попут сликарства и архитектуре. Такође, верујем, из молитве, ако осећате да вас то чини јачим. Особа која је имала јако велики утицај на мене је професор Сергеј И. Кравченко, кога заиста дубоко поштујем. Заиста је сјајан професор и виолиниста, али и дивно љдуско биће. Из његовог напора могли смо да научимо не само о виолини, већ и о животу. Веома сам захвална што сам имала тако сјајног професора у свом животу, као ментора. Када сам била млада узор ми је била стара генерација историјски битних виолиниста руске школе попут Когана, Хајфеца, Оистраха, Милштајна и многих других.

(Комплетан текст у штампаној верзији ревије)

Поклон ЦД
Награда Музика Класика
Фестивал
Музика Класика Light
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Black YouTube Icon
bottom of page