top of page

Генерација која је одрасла уз Гитар Арт Фестивал

Најбољи Амбасадори једне земље су талентовани људи који већ годинама освајају такмичења, концертне дворане и публику широм света. Mлади гитаристи који су одрасли уз Гитар Арт Фестивал данас су истакнути студенти, професори и извођачи, који су чврсто утемељили место српске гитаре на међународној музичкој мапи.

Разговарамо са Војином Коцићем и који по мишљењу многих спада у сам врх гитарске сцене своје генерацијеи Емом Капор, прошлогодишњом победницом ГАФ такмичења, о њиховом наступу на свечаном затварању јубиларног Гитар Арт Фестивала, 17. марта, на концерту под називом “Вече Хоакина Родрига”, у Коларчевој задужбини, и значају овог фестивал који ове године слави јубилеј од две деценије успешног постојања.

Да ли себе видите као Амбасадоре класичне гитаре у свету?

ВК: У досадашњој каријери добио сам многа значајна признања. Једно од мени најзначајнијих и најдражих је порука и завештање са којим су ме испратили моји професори Средње музичке школе «Јосип Славенски». Искрено се надам да њихову веру у мене имоју музику оправдавам у свакој прилици и на сваком месту где год наступам.

ЕК: Можда не тренутно, јер се још увек школујем, растем и развијам као класични гитариста, али бих свакако волела да у блиској будућности будем неко ко ће доприносити угледу класичне гитаре у свету, неко уз кога ће публика волети да слуша овај инструмент и да ужива у класичној музици.

Гитар Арт Фестивал ове године слави јубилеј - 20 година постојања. Колико је фестивал значајан за развој савремене националне и интернационалне музичке историје?

ВК: Гитар Арт Фестивал је несумњиво прерастао у један од најзначајнијих гитарских интернационалних фестивала, који окупља највеће домаће и светске уметнике данашњице. Велики допринос популаризацији гитарске уметности и код наси у свету.

ЕК: Гитар Арт Фестивал живи истим интензитетом већ две деценије и има свој одавно формиран и одрживи идентитет и интегритет. Фестивал подразумева концерте, предавања, изложбе, гитарска такмичења, семинаре, мастер часове, промоције и многе друге пратеће манифестације. На тај начин, промовише традиционалне вредности гитарске музике, али и разнолике нове тенденције. Својој верној публици предочава најактуелније музичаре и њихова извођења. Истовремено, њима представља нашу публику и домаћу гитарску заједницу, па тако гради и јача наше везе са светом. То је угледна манифестација од посебног значаја, не само за Београд и Србију, већ и шире.

Шта је за вас и вашу каријеру значио Гитар Арт Фестивал?

ВК: Уз Гитар Арт сам одрастао. Од моје осме године па до данас Гитар Арт ми је много пружио: прилику да учим од најбољих професора из земље и света, да се такмичим и освојим највише првих награда у свим категоријама, да наступам на Коларцу, Мадленијануму, Сава Центру..., да стварам нове контакте и стекнем дивне пријатеље из свих крајева света. Непроценљиво надахнуће, ветар у леђа и увек потврда да сам на правом путу у остварењу мојих амбиција и сна да постанем музички уметник.

ЕК: Себе сматрам дететом Гитар Арт Фестивала. Ја сам са њим одрасла. На своје прве гитарске концерте сам ишла већ са седам година, када сам почела да учим да свирам гитару. Први пут сам се такмичила 2009. године, а затим сваке наредне године. Из категорије у категорију, све до најстарије, 2018. године. Освајала сам високе награде, имала успоне и падове и при томе јачала, учила, развијала се. Слушала сам концерте легендарних гитариста, видела уживо такорећи свесветске гитарске звезде, код многих од њих имала мастер часове. И све то у Београду, што би се рекло, код куће. Тако сам стицала велика искуства и знања, представе о својој вољеној уметности и ономе чиме желим да се професионално бавим.

Свечано затварање јубиларног фестивал, 17. марта, резервисано је за велики концерт у Коларчевој задужбини - “Вече Хоакина Родрига”, на коме ви наступате. Шта публика може да очекује?

ВК : Овај концерт је диван спој музике великог Родрига и нас младих уметника који је изродио и извајао Гитар Арт Фестивал! Велика ми је част што ћу наступати на овом великом музичком догађају.

ЕК: Хоакин Родриго је веома битан композитор у историји музике уопште, велики изазов сваком класичном гитаристи и веома вољен од стране шире публике. Мислим да публика може пуно да очекује од тог концерта и убеђена сам да ће то и добити. На концерту ће свирати више гитариста, различитих генерација, сензибилитета и изражаја. Драго ми је што сам се нашла у њиховом друштву. Посебно сам срећна што ћу исто вече и на истој сцени наступати са младим, а већ светски прослављеним, гитаристима из Србије, који су ми били и остали узор и пример.

(Комплетан текст у штампаној верзији ревије)

Ин мемориам

Сабрина Влашкалић (1989-2019), гитаристкиња, припада младој генерацији уметника која се стасала уз Гитар Арт Фестивал. Својом енергијом, осмехом, позитивношћу, а пре свега љубављу према гитари и музици пленила је на својим концертним наступима у земљи и свету и била омиљени педагог својим студентима.

И гитаристи, али и музичка јавност радовали су се њеном наступу на престојећем јубиларном Гитар Арт Фестивалу, али је судбина хтела другачије и трагично, 17. јануара 2019. године, заувек однела Сабрину Влашкалић из наших живота. Али не и из срца.

Овај интервју наменски је урађен за нови број „Музике Класике“. У знак сећања на ову уметницу објављујемо га у целини.

Да ли себе видите као Амбасадора класичне гитаре у свету? Не размишљам пуно о себи на тај начин. Могуће је да ме други људи виде у том светлу.

Гитар Арт Фестивал ове године слави јубилеј - 20 година постојања.

Колико је фестивал значајан за развој савремене националне и интернационалне музичке историје? Гитар Арт је најзначајнија музичка импресија коју носим из Србије. Широм света моје колеге се чуде када им причам о невероватним гитаристима које сам имала прилику да упознам током свог одрастања у Србији уз Гитар Арт. На Гитар Арту су свирали сви моји идоли, које сам имала невероватну прилику да чујем уживо, не на диску, са којима сам могла да разговарам и од којих сам могла да научим најфиније извођачке трикове – за све ово нема довољно речи хвале за фестивал. Гитар Арт је фестивал који ми је омогућио да одрастем у свету музике и стога има врло посебно место у мом срцу. Значај Фестивала за националну историју музике не може бити већи: никад љубав према гитари није била већа него сада, никад у Србији није било више гитариста, 20 генерација младих гитариста је никло уз Гитар Арт, српска школа гитаре је процветала и изнела невероватне младе музичаре који харају светским сценама. Гитар Арт није само Фестивал, за мене је Гитар Арт породица и кућа којој волим да се увек вратим.

Шта је за вас и вашу каријеру значио Гитар Арт Фестивал? Темељ. Мислим да је то реч која сумира неколико важних аспеката: изводјачко знање које сам стекла, извођачке прилике које су ми пружене и круг људи из света који сам имала прилику да упознам и коме сам могла да се представим као млади извођач из света гитаре.

Свечано затварање јубиларног фестивал, 17. марта, резервисано је за велики концерт у Коларчевој задужбини - “Вече Хоакина Родрига”, на коме Ви наступате. Шта публика може да очекује? Концерти Хоакина Родрига припадају најлепшим концертима икада написаних за наш инструмент, а “Аранхуез” је титан међу концертима за гитару: без обзира да ли је неко музичар или не, сви знају мелодије “Аранхуеза”. Родриго је овековечио гитару у другом ставу и ретко који композитор је икада достигао те уметничке висине у делима за гитару. Три концерта Родрига у једној вечери су искуство које је ретко доступно публици, јединствена прилика да се стопите са светом гитаре и Родрига на најзанимљивији могући начин: уз гитару и оркестар! Једва чекам!

Како се постаје “Classical Guitar The New Generation Star”? Keep calm and Guitar Art!

Поклон ЦД
Награда Музика Класика
Фестивал
Музика Класика Light
  • Facebook Basic Black
  • Twitter Basic Black
  • Black YouTube Icon
bottom of page